Ahmet Şık'tan Kömürlü Termik Santraller için Soru Önergesi

Türkiye İşçi Partisi Milletvekili Ahmet Şık, Millet Meclisinde dün Termik Santrallerin kapatmak yerine hala yapılmasına izin veren Çevre Şehircilik İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum'a sordu: COP31 Başkanı sıfatıyla temiz elektriğin ekonomilerin ve toplumların omurgası haline gelmesi gerektiğini ifade en Bakanlığınız, Cenal Elektrik'in termik santralinin kapasite artışı gibi gösterilen yeni ithal kömürlü termik santral projesinin ÇED sürecinin başlamasını hangi gerekçeyle kabul etmiştir"...

Ahmet Şık'tan Kömürlü Termik Santraller için Soru Önergesi

Bu yıl Antalya'da düzenlenecek olan COP 31 (*) görüşmelerinin Başkanı olan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, "enerji güvenliği ile iklim hedeflerinin birbirini tamamladığını, temiz elektriğin ekonomilerin ve toplumların omurgası haline gelmesi gerektiğini ve karbonsuzlaşmanın hızlandırılmasının önemini" vurgularken, fosil yakıt santral projeleri durmuyor. Çanakkale ili Biga ilçesinde Cengiz Holding ile Alarko Holding ortaklığındaki CENAL Elektrik’in ithal kömürlü termik santralinin kapasite artışı için ÇED sürecinin başlaması, kamuoyunda ciddi soru işaretleri yaratmaktadır. Türkiye İşçi Partisi Milletvekili Ahmet Şık, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yanıtlanmak üzere, COP31 ve termik santral ile ilgili TBMM'de bir Soru Önergesi verdi.

Ahmet Şık'tan Kömürlü Termik Santraller için Soru Önergesi

Notlar
(*) 31. Uluslararası Taraflar Konferansı (COP31), bu yıl Antalya'da Türkiye'nin ev sahipliğinde düzenleniyor. Başkanlığını da Çevre Ve Şehircilik İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum yapacak. Dünyanın sonunu da getireceğine dair kuvvetli senaryoların geliştirildiği küresel ısınmanın birkaç derece olsun azaltılması için dünya ölçeğinde bir araya gelen devletler bu probleme çare bulmaktan ziyade, iklim krizini de fırsata dönüştürerek karbon ticareti gibi piyasalar oluşturuyor. Devletlerin bu yeşile boyama oyununa halklar isyan ediyor. devletlerin 31.Uluslararası Taraflar Konferansına davet edilmeyen halklar da aynı tarihler de Halkların İklim Krizi Zirvesini örgütlemeye çalışıyor!  
(**) Çanakkale gibi Muğla da ömürlerini doldurmuş kömürlü termik santrallerin, yeni yatırım tehditleri altında... Çanakkale atmosfere en fazla karbon salan ilk 5 şehir arasındayken, Muğla da havanın en kirli olduğu ilk 10 şehir arasında... Muğla'da da bulunan 80'li yıllardan bu yana Yatağan, Yeniköy ve Ören Kömürlü Termik Santralleri de atmosfere saldığı karbon eşleniği gazlarla hem havayı zehirliyor ve kullandıkları değerli su varlıkları ile bölgenin suyunu bitiriyor ve deşarj ettiği soğutma suları ile de toprağı zehirliyor. Yapılan araştırmalar, sadece Türkiye'deki kömürlü termik santrallerin son elli yılda en az 200binden fazla erken ölüme yol açtığı biliniyor...  

Haber ibo.a.bo

Yorumlar (0)

Bu içerik ile henüz yorum yazılmamış